Program lojalnościowy to oferta
skierowana dla stałych klientów. Korzyść odnosi zarówno klient, jak i firma,
która proponuje wzięcie udziału w programie. Klient, który korzysta z usług
danej firmy często (w praktyce może to oznaczać po prostu częściej niż
jednokrotnie) może liczyć na specjalne przywileje, które zyskuje jako stały
odbiorca usługi. Przywileje te zależą od programu i firmy, często rosną wraz ze
stażem klienta bądź częstotliwością korzystania z usługi. Mogą obejmować
zniżki, nagrody rzeczowe, preferencyjne warunki wykonywania usługi i tak dalej.
Klasyczny program lojalnościowy
to karta Privilege oferowana w sieci wypożyczalni samochodów Europcar. Mamy tu
do czynienia z typowym programem lojalnościowym, w którym korzyści są tym
większe, im częściej klient korzysta z usługi. Warunki programu są korzystne
dla nowych klientów, bowiem kartę Privilege otrzymują już osoby, które pierwszy
raz skorzystały z wynajmu samochodów w Europcarze. Z każdym kolejnym wynajmem
za okazaniem karty Privilege otrzymują one 10% zniżki. Następne wynajmy
przybliżają klienta do uzyskania kolejnych zniżek. Jeśli wypożyczy on samochód
dziesięć razy (lub sumarycznie na 25 dni w roku) każdy kolejny wynajem będzie
tańszy już o 20% w stosunku do ceny regularnej. Po 25 wynajmach lub 45 dniach
sumarycznego wynajmu otrzymujemy już 30% zniżki. Ponadto klienci mogą liczyć na
szybszą procedurę wynajmu oraz ograniczenie formalności do minimum,
niewątpliwie więc każdorazowe wynajmowanie samochodu będzie znacznie
wygodniejsze.
Programy lojalnościowe skierowane
są przede wszystkim do osób, które planują stosunkowo często korzystać z
usługi. Warto z nich korzystać przede wszystkim wtedy, gdy jesteśmy zadowoleni
z usługodawcy – nie ma sensu korzystać z usługi niskiej jakości tylko dlatego,
że firma oferuje korzystny program lojalnościowy, bo koszty wywołane niską
jakością (np. naprawa, stracony czas) mogą przewyższyć zyski. Korzystaj więc z
programu lojalnościowego ulubionej firmy i ciesz się przywilejami.
No comments:
Post a Comment