Co oznacza słowo renomowany? W popularnym znaczeniu oznacza
to coś – produkt, usługę – najwyższej jakości. Mogą to też być działające na
rynku od lat i sprawdzone przez klientów firmy zajmujące się wynajmem
samochodów, takie jak choćby Europcar.
Ktoś, kto nie miał okazji korzystać z usług takiej firmy często wyobraża
sobie, że za znaną marką i siecią wypożyczalni automatycznie idą wysokie ceny
usług. Czy jednak na pewno jest to słuszne wyobrażenie?
Nie trzeba być ekonomistą, żeby wiedzieć, że duże zyski
zwykle nie są generowane przez wysokie ceny, tylko najczęściej przez duży obrót
(wyjątkiem mogą być co najwyżej dobra luksusowe z najwyższej półki). A jeśli wynajem
samochodów prowadzony jest przez dużą sieć wypożyczalni, to na pewno taka sieć
będzie miała większy obrót niż pojedyncza wypożyczalnia samochodów prowadzona
przez Pana Stacha na rogu naszej ulicy. Jaką bowiem przewagę ma duża, firma nad
małą? Jeśli jest duża, to zwykle znaczy, że już działa od jakiegoś czasu,
zyskała zaufanie na rynku i ma wielu zadowolonych klientów, którzy do niej
wracają. Dzięki zyskom generowanym przez tych klientów może dalej się rozwijać
i inwestować tak, aby jakość jej usług była jeszcze wyższa. W przypadku
wypożyczalni samochodów oznacza to więcej nowych, wysokiej jakości aut.
Zainteresowanie klientów skłania do otwierania nowych punktów wynajmu w
dogodnych dla klientów miejscach (na przykład na lotniskach). A że rządzi tu
zasada „Klient nasz Pan” (bo generuje zyski), to i godziny działania
wypożyczalni są dla klientów bardziej dogodne.
Przy dużych obrotach można sobie pozwolić od czasu do czasu
na promocje przyciągające kolejnych klientów. Łatwiej jest też zawierać
porozumienia z innymi potentatami, aby zapewnić swym klientom zniżki w hotelach
czy biurach podróży.
No comments:
Post a Comment