Friday, November 9, 2012

Współpraca partnerska – gdy wszyscy są wygrani


Wprawdzie gospodarka rynkowa po części zmusza ludzi do konkurencji,  do tego, aby w miarę możliwości pokonać  i wyeliminować z rynku kłopotliwego przeciwnika, który chce dla siebie zagarnąć część rynku (czytaj: klientów), ale są w niej również przykłady na to, że i współpraca może być  korzystna.  Szczególnie teraz, w dobie kryzysu, kiedy zdobycie klienta wcale nie jest łatwą sprawą, niektóre firmy,  często o bardzo różnym profilu działalności podpisują umowy partnerskie, by się nawzajem wspierać.  Z kolei  dzięki ich współpracy zyskuje zadowolony klient. 


A kiedy klient jest zdowolony? Przede wszystkim wtedy, gdy otrzymuje wysokiej jakości usługi z korzystnym dla siebie rabatem. Rabat taki może być udzielany w różnej postaci. Na przykład klienci sieci wypożyczalni samochodów Europcar przy każdym wypożyczeniu samochodu mogą uzyskać na specjalnych kartach lojalnościowych 250 punktów premiowych.  Łatwo obliczyć, że im ktoś częściej będzie korzystał z tejże wypożyczalni, tym więcej punktów zdobędzie. 

Po cóż mu te punkty? -  ktoś może spytać.  A choćby po to, aby z kolei podczas korzystania z usług  sieci hoteli, które współpracują z Europcar uzyskać korzystne zniżki.  A z Eurpocar współpracują dwa potentaty hotelowe:  hotele Hilton i  Accor znane na całym świecie i posiadające około czterech tysięcy obiektów hotelowych w różnych krajach.  W ramach rewanżu dla swego partnera, hotele te oferują każdemu swemu klientowi korzystne zniżki na wypożyczenie samochodu w zaprzyjaźnionej sieci Europcar.  Nietrudno sobie wyobrazić, że wypożyczalnia samochodów dzięki temu zyska nowych klientów.  Kiedy jeszcze dojdą do takiej współpracy linie lotnicze, biura podróży czy banki ze swoimi kartami kredytowymi, to klient może poczynić naprawdę znaczne oszczędności wybierając się na wakacje.

No comments:

Post a Comment