Zakup samochodu osobowego zarówno przez osobę prywatną jak i
przez firmę, wiąże się z dość pokaźnym
wydatkiem. Szczególnie, jeśli planuje się kupno pojazdu prosto z salonu. Nic
więc dziwnego, że przed podjęciem decyzji rozważa się wszystkie za i przeciw. Niewątpliwie
znaczącym argumentem jest kwestia ceny w stosunku do posiadanych zasobów.
Chociaż jeśli ktoś wymarzył sobie jakąś konkretną, ulubioną markę, to z pewnością
zrobi wszystko, aby kupić taki, a nie inny model. Przecież należy dążyć do
spełniania marzeń.
W przypadku firm raczej zwraca się uwagę na niezawodność i
trwałość danego modelu oraz możliwość uzyskania korzystnych rabatów od dealera,
gdy kupuje się więcej niż jeden samochód.
Spore znaczenie przy podjęciu tej ważkiej decyzji ma na
pewno też wpływ reklam na podświadomość potencjalnych nabywców lub mody na taki, a nie inny model.
Osoby lepiej sytuowane chętnie wybierają marki
charakteryzujące się modnym designem oraz innowacyjnymi rozwiązaniami podnoszącymi komfort jazdy. Ci
nieco gorzej sytuowani będą brać pod uwagę ekonomiczność jazdy, czyli poziom
zużycia paliwa na 100 km.
Istotny też jest ewentualny koszt części zamiennych oraz dostępność markowych stacji
obsługi.
Jak widać, u podstaw
podjęcia decyzji o kupnie takiej a nie innej marki samochodu może się znaleźć
wiele różnych powodów. Dlatego trudno
powiedzieć, co naprawdę kierowało osobami, które w 2013 roku kupiły sobie
modele, które znalazły się na trzech pierwszych miejscach top listy
sporządzonej przez serwis Carmarket.
Jedno jest pewne, top lista utworzona jedynie dla osób prywatnych różni
się nieco od tej, w której były brane pod uwagę również firmy.
Na czele listy samochodów zakupionych przez osoby prywatne w
2013 roku znalazły się następujące 3 modele aut:
1.
Toyota Auris – 3653 szt.
2.
Skoda Octavia – 3636 szt.
3.
Kia Sportage -
3550 szt.
Nieco inaczej wygląda podobny ranking w kategorii mieszanej,
czyli firmy + klienci indywidualni:
1.
Skoda Fabia – 11623 szt.
2.
Skoda Octavia - 1526 szt.
3.
Ford Fokus – 8021 szt.
No comments:
Post a Comment